به سایت ما خوش آمدید . امیدوارم لحظات خوشی را درسایت ما سپری نمایید .

خوش آمدید

این توضیحات و عنوان از ویرایش قالب ، قابل تغییر است.

مکان تبلیغات شما

امکانات وب

پر مخاطب ها

    عضویت

    نام کاربري :
    رمز عبور :

    هنگامی که سن افراد بالا می رود چین و چروک هایی بر روی پوست شان ظاهر می شود که همین امر موجب می‌شود تا جذابیت گذشته را نداشته باشند.پیشنهاد ما به این گونه افراد این است تا چین و چروک های صورتشان بیشتر نشده است با روشهای گیاهی مشکلات پوستی خود را برطرف کنند.درمان های گیاهی بدون هیچ گونه عوارض جانبی خواهند بود و بسیار کم هزینه هستندبه همین دلیل بسیاری از خانم ها و آقایان به دنبال درمان گیاهی خواهند بود تا با کمک بسیاری از روغن های گیاهی ، ماسک های خانگی و همچنین ماساژ صورت به درمان چین و چروک صورت بپردازند.

    زمانی که شما قصد دارید چین و چروک صورت خود را از بین ببرید گزینه های بسیار زیادی پیش روی شما قرار دارد.چرا فکر میکنید که برای از بین بردن چین و چروک صورت فقط باید از کرم ضد چروک و یا ویتامین c استفاده کنید در صورتی که شما میتوانید از روغن های گیاهی استفاده کنید؟ و چرا از ترکیبات شیمیایی استفاده کنید ؟

    ترکیبات طبیعی بسیار سالم تر هستند و برای از بین بردن چین و چروک صورت شما تاثیرات مثبتی خواهند داشت و علاوه بر موارد گفته شده روغن های طبیعی موجب از بین بردن تیرگی های پوست و هرگونه مشکلات پوستی اعم از کلاژن سازی ، برطرف کردن التهابات پوستی و همچنین نگهداری از پوست شما می شود .

    شاید برای شما این سوال مطرح شود که بهترین روغنی که برای از بین بردن چین و چروک صورت مناسب میباشد کدام است .

     

    طرز صحیح استفاده از روغن برای از بین بردن چین و چروک صورت به روش طبیعی

    زمانی که روغن گیاهی مناسب برای صورت خود را انتخاب کردید شاید نحوه استفاده از آن را ندانید پس ما به شما توصیه می کنیم که پیش از استفاده از هرگونه روغنی در پوست خود آن را ابتدا تست کنید تا پوست شما دچار حساسیت نشود. هر زمان که پوست شما از خود واکنش نشان نداد ، آن زمان می توانید آن روغن را بر روی پوست خود استفاده کنید.

    برای اینکه نتیجه بسیار خوبی را از روغن مورد نیاز خود دریافت کنید بهتر است که روغن را بر روی پوست خود ماساژ دهید تا با انجام ماساژ بهترین نتیجه را دریافت کنید.

    برای اینکه عمل ماساژ را بر روی صورت خود انجام دهید در ابتدا می بایست چند قطره روغن را بر روی انگشت خود بریزید و آن را بر روی محل رویش موی پیشانی بمالید و به وسیله دو انگشت خود در جهت بالا بکشید.برای زدن روغن در پوست اطراف چشم نیز باید آن را در گوشه انتهایی چشم تا محل رویش مو مالیده و همچنین از کنار بینی تا انتهای گوش خود و سپس از از جهت بالا  تا گوش ها و همچنین از سمت چانه تا غبغب آن را بکشید . اگر چشمان شما دارای چین و چروک میباشد بهتر است که از ماسک دور چشم استفاده کنید . اما برای دیدن نتیجه بهتر ، بهتر است این حرکات گفته شده را تک جهت انجام دهید و سعی کنید ماساژها را هر روز انجام بدهید تا به بهترین نتیجه دلخواه خود برسید.

     

    درمان چروک صورت فوری

    برخی از سبزیجات و میوه ها دارای آنتی اکسیدان هستند که موجب آزاد شدن رادیکالهای آزاد در بدن میشوند و همین امر مانع از ایجاد بسیاری از بیماری ها در بدن می شود. در مورد گفته شده در بعضی از روغن ها آنتی اکسیدان هایی وجود دارد که تاثیر بسیار زیادی در رفع چین و چروک صورت دارد که این آنتی اکسیدان ها موجب می شود که از پوست در برابر بسیاری از آلودگی هایی که از هوا ساطع میشود و همچنین از نوری که توسط خورشید به ما می رسد پوست را حفاظت کند  .

    رفع چروک صورت در دو دقیقه

    شما می توانید با زمان مقدار کمی و با استفاده از برخی روغن های گیاهی مانند روغن رزماری که شامل ترکیبات آنتی باکتریال و آنتی اکسیدان است از پوست خود در برابر آسیب های محیطی محافظت کنید. همچنین این روغن مانع از ایجاد التهاب های پوستی در افراد می شود و طبق تحقیقات انجام شده بسیاری از افراد در هنگامی که از روغن رزماری استفاده کردند شاهد کاهش چین و چروک در صورت خود بودند.لازم به ذکر است که استفاده از بهترین مرطوب کننده پوست می توانید استفاده کنید.

    روغن برای رفع چروک صورت:

    روغن لیمو  

    علاوه بر روغن رزماری روغن لیمو نیز برای درمان چین و چروک صورت بسیار عالی عمل می کند زیرا دارای ترکیبات آنتی اکسیدان و همچنین ویتامین سی میباشد که این ترکیب منحصر به فرد موجب میشود تا چین و چروک صورت باز شود و پوست صورت بسیار جوان به نظر برسد . علاوه بر خاصیت گفته شده روغن لیمو برای رفع تیرگی پوست نیز بسیار مفید خواهد بود و از پوست در برابر اشعه های مضر آفتاب و باکتری ها محافظت می کندو به نوعی ترمیم کننده پوست به شمار می آید .

    روغن مریم گلی  

    روغن مریم گلی یک روغن گیاهی برای رفع چین و چروک صورت است که دارای خواص بیشماری میباشد. این گیاه یکی از قدیمیترین داروهای گیاهی طب سنتی می باشد که دارای ترکیبات آنتی اکسیدان و آنتی باکتریال است . علاوه بر موارد گفته شده این روغن یک ضد چروک طبیعی بسیار عالی خواهد بود.

    روغن هویج وحشی

    شاید در ابتدا اسم این روغن برای شما عجیب و غریب باشد اما این روغن در گذشته های بسیار دور برای درمان گرفتگی عضلات مورد استفاده افراد قرار می گرفت .همینطور از ریشه این گیاه برای تنظیم قند خون استفاده می کردند . همانند روغن های دیگر این روغن نیز دارای آنتی اکسیدان های ضروری است که برای رفع چین و چروک های صورت بسیار عالی عمل می کند .

    روغن گل رز

    یکی از پرطرفدار ترین روغن های دنیا که دارای خواص ضد باکتری و آنتی اکسیدان است روغن گل رز می باشد . طبق تحقیقات انجام گرفته این روغن به کاهش استرس و درد کمک زیادی میکند . از دیگر خواص این روغن می توان به خاصیت ضد التهابی و همچنین جوانسازی آن اشاره کرد .

    چوب صندل

    از زمان های گذشته تا به امروز این روغن برای درمان بسیاری از بیماری های پوستی و همچنین برای التهاب و آبرسانی استفاده می شده است . علاوه بر موارد گفته شده این روغن برای درمان چین و چروک صورت بسیار عالی عمل میکند و موجب از بین رفتن سلول های مرده پوست و همچنین رشد سلول های جدید در پوست صورت شما می شود .

    روغن گل شمعدانی

    این روغن در ایران طرفداران بسیار زیادی دارد و همچنین دارای خاصیت درمانی از جمله خاصیت ضد التهابی و از بین بردن جای جوش و آکنه است . این روغن به پوست شما کمک می کند تا آبرسانی شود و در نتیجه با استفاده از روغن گل شمعدانی ، پوستی بدون چروک خواهید داشت .

    روغن درخت کانانگا

    این روغن یک روغن جوانساز برای رفع چین و چروک پوست صورت است . علاوه بر این ویژگی از این درخت در صنعت عطر سازی نیز استفاده های فراوان می شود زیرا روغن این درخت مشکل لیپید پوست و مشکلاتی که مربوط به پروتئین می باشد را درمان کرده و با خاصیت آنتی اکسیدانی که دارد از پوست شما در برابر بسیاری از آسیب های محیطی محافظت می کند .

    روغن شکوفه نارنج

     روغن شکوفه نارنج و یا نرولی برای درمان چین و چروک صورت بسیار کاربرد دارد زیرا این روغن با کلاژن سازی که انجام میدهد موجب جوانسازی سلول های پوستی شما شده و در نتیجه شما پوستی بسیار منعطف خواهید داشت . علاوه بر موارد گفته شده این روغن برای درمان عفونت و خارش و همچنین التهابات پوستی بسیار مفید خواهد بود.

    روغن انار

    این درخت در ایران بسیار زیاد وجود دارد . یکی از روغن های بسیار عالی برای چین و چروک پوست به شمار می آید زیرا روغن انار دارای آنتی اکسیدان هایی میباشد که برای از بین بردن بسیاری از مشکلات پوستی از قبیل لک پوست و التهابات مفید خواهد بود و موجب جوانسازی پوست شما خواهد شد .

    روغن اسطوخودوس  

    روغن اسطوخودوس علاوه بر رفع چین و چروک صورت برای افرادی که دارای استرس می باشند نیز بسیار مفید است زیرا این روغن به علت عطر بسیار لطیفی که دارد موجب آرام شدن افراد می شود همچنین برای درمان خشکی  پوست صورت و چین و چروک پوستی به شما کمک بسیار زیادی می کند .

    جوجوبا

    سالیان سال است که از این روغن برای درمان چین و چروک صورت استفاده می کنند زیرا این روغن حاوی ترکیبات آبرسان است که موجب رفع چین و چروک پوست صورت میشود . همچنین این روغن برای درمان مشکلات پوستی نظیر آکنه و جای جوش و همچنین التهابات پوستی استفاده می شود .  

    روغن ویتامین e

    این روغن همانند روغن های دیگر حاوی ترکیبات آنتی اکسیدان است که با کنترل کردن چربی پوست ، مشکلات پوستی شما را درمان کرده و موجب رفع چین و چروک پوست شما و همچنین درمان تیرگی های پوست خواهد شد . 

    روغن هسته انگور

    علاوه بر ایران در یونان باستان نیز از این روغن برای درمان بسیاری از بیماری های پوستی استفاده می کنند زیرا حاوی ترکیبات آنتی اکسیدان است که علاوه بر درمان چین و چروک صورت به درمان زخم ها و التهابات پوستی کمک می کند و موجب جوانسازی پوست شما می شود .

    روغن زردآلو

    این روغن حاوی ویتامین e و اسیدهای چرب میباشد که علاوه بر آبرسانی و درمان خشکی پوست ، باعث جوانسازی پوست صورت میشود .

    روغن بادام

    شاید این روغن از پرطرفدارترین روغن ها برای جوانسازی و از بین بردن چین و چروک صورت باشد زیرا همانند روغن های دیگر علاوه بر خاصیت درمان چین و چروک صورت دارای خاصیت دیگری از جمله ضد التهاب ، درمان اگزما ، رفع تیرگی پوست و همچنین درمان جای جوش است . همچنین اگر دارای پوست خشک هستید می توانید از این روغن برای درمان پوست خود استفاده کنید .

    روغن آووکادو

    آووکادو یکی از روغن های بسیار طرفدار در محصولات مراقبت پوستی است . این روغن حاوی آنتی اکسیدان می باشد که برای درمان چین و چروک صورت بسیار مفید خواهد بود . علاوه بر موارد گفته شده دارای خواص جوانسازی و کلاژن سازی و ضد التهاب می باشد .

     روغن آرگان

    از میوه درخت آرگان ، روغن آرگان به دست میآید که از آن علاوه بر درمان چین و چروک پوست صورت ، برای درمان مشکلات مو نیز استفاده می کنند . این روغن دارای ترکیبات منحصر به فردی است که برای کلاژن سازی و جوانسازی پوست ، روغنی عالی به شمار می آید .

     

    روغنی که علاوه بر درمان چین و چروک و خاصیت نرم کنندگی نیز دارد

     زمانی که روی صورت شما چین و چروک ظاهر می شود بهتر است که پوست صورت خود را آبرسانی کنید . یکی از راه حل های بسیار مفید این است که به پوست خود کرم آبرسان بزنید و آن را آبرسانی کنید تا دچار خشکی و در نتیجه چین و چروک نشوید . هنگامی که سن شما افزایش پیدا می کند عوامل محیطی بسیاری مانند نور خورشید موجب می شود تا آب پوست تبخیر شود ، به همین خاطر روغن ها به شما کمک می کنند تا علاوه بر درمان چین و چروک ، پوستی نرم و جوان داشته باشید .

    قویترین ضد چروک طبیعی

    اگر به دنبال قوی ترین و تاثیرگذارترین روغن برای از بین بردن چین و چروک صورت خود هستید بهتر است از ترکیباتی استفاده کنید که دارای خواص درمانی بی شماری هستند و جزو روغن های مغذی و بهترین کرم ضد چروک به شمار می روند . 

    جهاد
    سه شنبه 16 خرداد 1402 - 19:04
    بازدید : 74
    برچسب‌ها :

    شما می توانید در خانه با مصرف برخی از خوراکی ها ، سیاهی زیر چشم خود را درمان کنیداکثر افراد در زیر چشمان خود کم و بیش تیرگی را دارند که دلیل این تیرگی های زیر چشم معمولاً خستگی و بی خوابی می باشد .

    درمان و علت سیاهی زیر چشم

    برخی از افراد از اینکه دور چشمان آنها سیاه است نگران هستند و فکر می‌کنند که این یکی از نشانه های بیماری است اما ما به شما می گوییم که نگران وضعیت سلامت خود نباشید زیرا بیشتر این تیرگی ها به دلایل زیر اتفاق می‌افتد که عبارتند از :

    • آلرژی و حساسیت همچون تب یونجه
    • آنمی و یا کمبود آهن شدید
      استفاده از برخی قطره های چشمی
    • افزایش سن
    • قرارگیری بسیار زیاد در معرض نور خورشید  
    • در اطرف چشم کم شدن چربی
    • علت تولید زیاد ملانین هایپرپیگمنتیشن رخ دهد
    • برخی از درماتیت ها
    • مشکلات مربوط به غده تیروئید
    • مالیدن بسیار زیاد چشم
    • سیگار و الکل
    • بالا رفتن سن
    • کم آب شدن بدن  
    • نازک شدن پوست اطراف زیر چشم
    • خوابیدن به شکل نادرست و یا کمبود خواب

     

     علاوه بر موارد گفته شده افرادی که دارای پوست سیاه هستند و اشخاصی که دارای سابقه عارضه ی پوستی هستند و یا سن بالاتری دارند مستعد تیرگی و سیاهی در اطراف چشم خود میباشند.

    بیشترافراد می توانند با عوض کردن عادات روزمره خود برخی از تیرگی های زیر چشم خود را درمان کنند . می خواهیم در ادامه مطالب به شما برخی از راهکارهای درمانی تیرگی زیر چشم را بدهیم .

    خوابیدن به اندازه کافی

    معمولا افرادی که استرس دارند و یا کم می خوابند ، حلقه دور چشم آن ها تیره تر است . پیشنهاد ما به این گونه افراد این می باشد که حدود ۸ ساعت در شبانه روز بخوابند.

    از بالش بلند برای خوابیدن استفاده کنید 

    اگر مشکل از بالش شما باشد ، تیرگی اطراف چشم در صبح مشاهده میشود که بخاطر وضعیت قرار گرفتن سر بر روی بالش است زیرا هنگامی که سر پایین تر از بدن قرار بگیرد تمامی مایعات به طرف سر هدایت شده که همین امر موجب سیاهی دور چشم میشود. پیشنهاد ما به شما این است که از یک بالش بلند استفاده کنید و به پشت بخوابید.

      معرفی چندین ماسک برای دور چشم تیره:

    ماسک صورت خیار

    برای رفع تیرگی ، خستگی و تورم چشم می‌توانید از آب و یا میوه خود خیار برای تغذیه پوستتان کمک بگیرید . برای استفاده از بهترین ماسک دور چشم خیار شما می‌توانید خیار را به برش هایی تقسیم کنید و آن را بر زیر چشمان خود بگذارید و پس از گذشت ۱۰ دقیقه صورت خود را بشویید.

    استفاده از چای سبز کیسه ای  

    برای استفاده از چای کیسه ای برای کاهش پف و تیرگی زیر چشم شما ابتدا چای کیسه ای را دم کرده و  سپس اجازه دهید تا خنک شود بعد آب آن را گرفته و چای را بر زیر چشمان خود قرار دهید .چای سبز دارای خواص آنتی اکسیدان است که موجب میشود تیرگی زیر چشم های شما از بین برود.

    ماساژ دادن صورت با روغن های گیاهی 

    از روغن هایی مانند روغن نارگیل ، روغن بابونه ، روغن اسطوخودوس ، روغن رازیانه و روغن گل رز برای زیر چشم استفاده می شود که اگر شما به استفاده کردن از روغن های گیاهی علاقمند هستید می توانید تمامی روغن های گفته شده را به صورت تکی در ناحیه اطراف چشم خود به میزان یک الی دوقطره  مالیده و به آرامی ماساژ دهید .

    استفاده کردن از گلاب برای جوانسازی صورت

    یکی از خاصیت هایی که گلاب دارد ، جوانسازی پوست است که شما می‌توانید برای استفاده از گلاب یک پنبه را به آن آغشته کرده سپس پس از گذشت ۱۵ دقیقه صورت خود را بشویید . برای اینکه نتیجه بهتری از این ماسک بگیرید بهتر است که روزانه این عمل را تکرار کنید  .

    رتینوئیدها

    می توانید از رتینوئید ها برای جوان سازی و افزایش کلاژن سازی پوست استفاده کنید تا سیاهی زیر چشمتان درمان شود . همچنین میتوانید از محصولات مراقبتی پوست و کرم هایی که حاوی این مواد هستند و در داروخانه ها به فروش می رسند استفاده کنید.

    کافئین

    در قهوه و چایی کافئین وجود دارد که ضد التهاب ،منقبض کننده رگهای خونی و التیام بخش می باشد که تمامی موارد گفته شده موجب میشود که زیر چشم و قرمزی زیر چشم کاهش پیدا کرده و خون رسانی زیر چشم را افزایش می دهد که همین امر موجب کاهش تیرگی زیر چشم میشود.

    هیالورونیک اسید 

    این ماده موجب می شود تاپوست  آبرسانی و توپر شده که همین امر موجب جوان به نظر رسیدن پوست می گردد و چروک های ظریف اطراف چشم را باز می کند که تمامی موارد گفته شده موجب کاهش تیرگی زیر چشم میشود .

    ویتامین k

    از موثرترین ویتامین ها برای درمان تیرگی دور چشم ویتامین کا می باشد که شما می توانید آن را در سرم های دور چشم پیدا کنید که علاوه بر ترمیم تیرگی ، چین و چروک دور چشم را نیز باز می کند و به نوعی جنگجوی حلقه های تیره شناخته می شود

    کارهای موثر برای رفع سیاهی دور چشم 

    می توانید حلقه های تیره خفیف دور چشم خود را با موارد گفته شده درمان کنید که عبارتند از :

    سرما

    می‌توانید با یک کمپرس سرد و یا یک قاشق چای خوری سرد،  عروق خود را منقبض کنید تا تیرگی چشم شما کمتر شود زیرا گرما موجب گشاد شدن رگهای خونی زیر چشم میشود .

    استفاده از کرم مرطوب کننده

    برخی از کرم های مرطوب کننده به سیاهی دور چشم کمک زیادی می کنند . معمولا مرطوب کننده هایی که حاوی هیالورونیک اسید ، کافئین ، آلوورا و ویتامین e و یا رتینول هستند برای درمان دور چشم بسیار موثر عمل می کنند.

    ماساژ روغن آرنیکا

    اگر کبودی زیر چشمان شما به دلیل گشاد شدن رگهای خونی باشد می توانید با روغن آرنیکا پوست خود را درمان کنید. به این صورت که چند قطره روغن آرنیکا یه قطره در زیر آن چشم و قطره دیگر در زیر چشم دیگر ریخته و با کمک انگشت خود دور چشم خود را ماساژ دهید تا کبودی زیر چشمان شما از بین برود.

     

    محصولاتی برای مقابله با چین و چروک زیر چشم

    یافتن کرم‌هایی برای چین و چروک دور چشم کار سختی نیست . اینها محصولاتی هستند که نوید می‌دهند با کاهش حضور و دید نواقصی که بر آن تأثیر می‌گذارند، ناحیه چشم را حجیم کنند.

    بر اساس ترکیب آنها می توانند کم و بیش خوب عمل کنند و بدون شک یک راه حل توصیه شده برای مبارزه با چین و چروک بدون توسل به جراحی و با هزینه بسیار کم هستند.

    راه حلی که ما پیشنهاد می کنیم از راه حل های دیگر متمایز است زیرا استفاده از آن کاملا طبیعی و بی خطر است. این یک کرم نیست، بلکه یک سرم است، سرم سیسیلی ونوس لیفت کننده با اثر پرکننده شدید .

    نحوه استفاده از سرم بسیار ساده است . فقط محصول را با قطره چکان گرفته و یک قطره را روی هر یک از نواحی آسیب دیده بمالید: دور چشم، کانتور چشم، پلک ها و استخوان گونه.

    سپس باید با حرکات ملایم نوک انگشتان، بدون مالش، پخش شود و سپس با نوک انگشت از داخل به بیرون ضربه بزنید تا کاملا جذب شود. پس از گذشت بیش از ده ثانیه، درمان با استفاده از آخرین قطره، ماساژ دادن آن در سراسر کانتور چشم با حرکات دایره ای کامل می شود.

    دلیل سیاهی دور چشم در طب سنتی

    دلیل سیاهی دور چشم از نظر طب سنتی به این شرح است  :

    از دید طب سنتی ، سیاهی دور چشم به علت عدم صحت عملکرد در سطح بدن میباشد و هنگامی که مشکلی در بدن وجود داشته باشد خود را به شکل سیاهی زیر چشم و گودی نشان می دهد .فعالیت بدنی درست ، خواب به اندازه ، رژیم غذایی کم چرب و کم نمک ، مصرف برخی از دمنوش ها و گیاهان دارویی می توانند به عملکرد داخلی بدن به شیوه صحیح کمک کنند

    هنگامی که به بیرون از منزل می رویم همیشه چشمان ما در معرض نور شدید آفتاب و اشعه مضر آن قرار دارد . همچنین موارد دیگری مانند آلودگی و دود موجب می شود تا سبک زندگی سالمی نداشته باشیم و تمامی این موارد از جمله مواردی محسوب می‌شود که تهدید کننده هستند .

     

    دلیل سیاهی زیر چشم کودکان

    علاوه بر بزرگسالان ، کودکان نیز می توانند دچار تیرگی زیر چشم شوند . از دلایلی که می توانند سیاهی زیر چشم را به وجود بیاورند ، بجز موارد ارثی علت های دیگری نیز دارد ، که این موارد عبارتند از  :

    • گریه کردن شدید
      کمبود آهن
    • مشکلات مربوط به بینایی که باعث میشود تا چشم خسته شود
    • خواب آلودگی و خسته بودن ( برخی از کودکان بسیار پر انرژی هستند به همین جهت بسیار زیاد بازی می کنند که این مسئله موجب سیاهی دور چشم میشود  )
    • ضربه خوردن سر و یا جراحت
    • تماشای تبلت ، موبایل و یا تلویزیون به مدت طولانی و مداوم 

     

    کلام آخر

    در این مقاله شما را به روش های درمانی گیاهی در خانه آشنا کردیم . پس با استفاده از مطالب فوق متوجه شدید که در ابتدا باید علت تیرگی دور چشم خود را متوجه شوید سپس تلاش کنید تا آن را رفع کنید. اگر تیرگی دور چشم شما بسیار شدید است بهتر است که به کمک متخصصین پوست به درمان سیاهی دور چشم تان بپردازید و از بهترین کرم دور چشم های دور چشم تخصصی استفاده کنید .

    جهاد
    سه شنبه 9 خرداد 1402 - 18:55
    بازدید : 85
    برچسب‌ها :

    آکنه شایع ترین بیماری پوستی است که تقریباً 85 درصد از افراد بین 12 تا 24 سال آن را تجربه می کنند.

    مطالعات نشان می دهد که رژیم های غذایی سرشار از قند و کربوهیدرات های تصفیه شده به معنای واقعی کلمه باعث ایجاد آکنه می شود و محصولات لبنی نیز با افزایش سطح هورمون ها به ایجاد آکنه کمک می کنند و شما را وادار به استفاده از ضد لک پوست میکنند

    آکنه یکی از نشانه‌های عدم تعادل در بدن شما است که می‌تواند با تغییرات معقول در رژیم غذایی و سبک زندگی به طور موثر برطرف شود.

     

    آکنه یکی از شایع ترین بیماری های پوستی است که نه تنها آثار فیزیکی مانند جوش‌های سرسیاه، سرسفید و زخم‌ها را بر جای می‌گذارد، بلکه باعث ایجاد زخم‌های روانی به شکل اضطراب، افسردگی و اعتماد به نفس پایین می‌شود.

     

    بیشتر نوجوانان به نوعی آکنه به نام آکنه ولگاریس مبتلا می شوند که می تواند روی صورت، پشت، سینه، گردن و شانه ها ظاهر شود.وقتی منافذ پوست با چربی (سبوم) و سلول های مرده پوست مسدود می شود، باکتری هایی که باعث التهاب می شوند رشد می کنند و آکنه شروع به رشد می کند.

     

    برخلاف تصور رایج، آکنه چیزی بیش از یک بیماری زیبایی شناختی است. این نشانه عدم تعادل در بدن به خصوص در روده است.

     

    بسیاری از پزشکان ارتباط بین آکنه و روده را از دست می دهند و در عوض روی درمان های موضعی و داروهای تجویزی قدرتمند تمرکز می کنند. این رویکرد زمان بر، پرهزینه و اثر ماندگار کمی دارد.

     

    از آنجایی که هیچ درمان سریع برای آکنه وجود ندارد، ارزش آن را دارد که برای کشف جنبه های پنهان رژیم غذایی و سبک زندگی خود که معتقدیم ممکن است به طور قابل توجهی در شیوع آکنه نقش داشته باشد، وقت بگذارید.

     

    درمان آکنه یک کار بزرگ است

    آکنه یکی از شایع ترین بیماری های پوستی است که افراد در مورد آن به دنبال مشاوره از متخصص پوست هستند که برای علائم خفیف آکنه، درمان سنتی اغلب موضعی است. درمان‌های موضعی تولید روغن را کاهش می‌دهند، که با جلوگیری از مسدود شدن منافذ، چرخش سلولی را سرعت می‌بخشد و با از بین بردن میکروب‌ها، التهاب را کاهش می‌دهد.

     

    پزشک شما احتمالاً استفاده از  کرم‌ها، ژل‌ها و لوسیون‌ها را توصیه می‌کند.

     

    اگر از آکنه متوسط ​​تا شدید رنج می برید، درمان های موضعی بعید است موثر واقع شوند. در این موارد، پزشک ممکن است آنتی بیوتیک خوراکی را پیشنهاد کند.

     

    در حالی که مصرف آنتی بیوتیک ها ممکن است برخی از باکتری های میزبان آکنه را از بین ببرد، به یاد داشته باشید که آنها می توانند باکتری های خوب روده شما را نیز از بین ببرند. هنگامی که باکتری های خوب روده شما از بین بروند، عفونت های قارچی و گونه های باکتریایی مقاوم، از جمله موارد دیگر، می توانند ایجاد شوند.

     

    به دلیل مقاومت آنتی بیوتیکی، برخی از پزشکان به طور کلی تجویز آنتی بیوتیک ها را متوقف کرده اند، در حالی که برخی دیگر شروع به محدود کردن مدت زمان استفاده از آنتی بیوتیک ها برای درمان آکنه کرده اند.

     

     

    کربوهیدرات های غلات چه ارتباطی با آکنه دارند؟

    همانطور که قبلاً می دانید، بدن شما کربوهیدرات های گیاهی را به کربوهیدرات های موجود در غلات ترجیح می دهد. کربوهیدرات‌های گیاهی برای تجزیه شدن به قندهای ساده زمان می‌برند، بنابراین تأثیر کمتری بر سطح انسولین شما دارند.

     

    از سوی دیگر، خوردن کربوهیدرات های مبتنی بر غلات باعث افزایش سطح انسولین و فاکتور رشد شبه انسولین (IGF-1) می شود. هنگامی که سطح فاکتور رشد انسولین افزایش می یابد، ترشح هورمون های مردانه مانند تستوسترون افزایش می یابد که باعث ایجاد سبوم بیشتر در منافذ می شود.

     

    سبوم یک ماده روغنی است که باکتری های محرک آکنه را روی سطح پوست به دام می اندازد. فاکتورهای رشد همچنین باعث افزایش سلول‌های پوستی به نام کراتینوسیت می‌شوند، فرآیندی که با آکنه نیز مرتبط است. اگرچه محصولات لبنی دارای شاخص گلیسمی نسبتا پایینی هستند، اما این محصولات همچنین می توانند سطوح فاکتورهای رشد را در پلاسمای شما افزایش دهند که می تواند همان اثرات ذکر شده در بالا را داشته باشد.

     

    محصولات لبنی از نظر هورمونی نیز بسیار فعال هستند، یعنی انواع مختلفی از هورمون‌های مردانه مانند تستوسترون و آندروژن‌ها را تقویت می‌کنند و سطح انسولین را افزایش می‌دهند و آن‌ها را بسیار شبیه قندها و کربوهیدرات‌های نشاسته‌ای می‌کنند.

     

    خوردن غذاها و لبنیات با گلیسمی بالا باعث افزایش التهاب در بدن و همچنین اثرات آنها بر روی پوست می شود. التهاب نه تنها باعث آکنه می شود، بلکه همانطور که قبلا ذکر شد، می تواند بر روی ترکیب باکتریایی روده شما آسیب وارد کند.

     

    رژیم غذایی خود را برای کنترل آکنه تغییر دهید

    صرفاً حذف فست فود و غذاهای ناسالم از رژیم غذایی می تواند اولین قدم عالی در کنترل آکنه باشد.

     

    برای کاهش مصرف کربوهیدرات های شیرین مانند نان برشته ، شیرینی و کلوچه ، اهداف کوچکی را تعیین کنید. این غذاها را با غذاهای کامل جایگزین کنید. به عنوان مثال می توان به گوشت ، سبزیجات ارگانیک و چربی های با کیفیت بالا اشاره کرد.

     

    در مرحله بعد به سراغ غلات بروید، سعی کنید مصرف غذاهایی مانند ذرت، بلغور جو دوسر، برنج و گندم را کاهش دهید. اگر به طور مرتب پاستا یا سیب زمینی، به خصوص چیپس یا سیب زمینی سرخ کرده می خورید، توجه داشته باشید که این غذاها می توانند میزبان آکنه باشند و باید از مصرف آن اجتناب کنید.

     

    با کاهش مصرف هر غذای مشکل ساز، متوجه کاهش تدریجی آکنه خواهید شد. تقریباً بلافاصله التهاب کمتر و علائم عود قبل از قاعدگی را تجربه خواهید کرد.

     

    اگر سعی کنید غذای مزاحم را از رژیم غذایی خود حذف کنید، سپس سعی کنید دوباره آن را بگنجانید، متوجه تاثیر قابل توجه (بهتر یا بدتر) روی آکنه خود خواهید شد.

     

    به زودی، شما به طور فزاینده ای در مورد مدیریت رژیم غذایی خود به گونه ای مطمئن خواهید شد که از تمایل شما برای داشتن پوستی شفاف تر و جوش های کمتر حمایت می کند. در برخی موارد، اگر یک رژیم غذایی خاص به طور مداوم باعث آکنه می شود، ممکن است بتوانید آن را برای همیشه از رژیم غذایی خود حذف کنید.

     

    جدای از غذاهای ذکر شده در بالا، توصیه می کنم از آب میوه، نوشابه و سایر نوشیدنی های شیرین خودداری کنید. اگر هنوز عادت به خواندن برچسب‌های مواد را پیدا نکرده‌اید، اکنون آنها را بخوانید.

     

    از اینکه چه مقدار قند در غذاهایی که خورده اید و چه مقدار کالری بدون هیچ ارزش غذایی دارند، شگفت زده خواهید شد. به ویژه از شربت با فروکتوز بالا و غذاها و نوشیدنی های حاوی قندهای افزوده از هر نوعی که هست خودداری کنید.

     

    کنترل آکنه به یک رویکرد کل بدن نیاز دارد

    پوست یک اندام دفعی است و بزرگترین عضو بدن است. پوست کانالی برای سم زدایی است، بنابراین مهم است که با دقت به پیام هایی که آکنه سعی در انتقال آن دارند گوش دهید.

     

    وقتی مشکلات رنگ پوست دارید - خشک، ملتهب، تراوش، قرمز شده یا لکه دار - این نشان می دهد که یک مشکل سلامتی اساسی وجود دارد که نیاز به توجه دارد.

     

    در حالی که اکثر درمان‌های سنتی آکنه در رسیدگی به لایه‌های سطحی پوست باقی می‌مانند، شما باید یک رویکرد کل بدن را در نظر بگیرید که مشکلات پوستی را از درون به بیرون تغذیه و درمان کند. در زیر برخی از موارد ضروری وجود دارد که ممکن است بخواهید در گنجاندن برنامه پاکسازی آکنه در برنامه بلندمدت خود در نظر بگیرید.

     

    از کربوهیدرات های نشاسته ای، شکر، غلات و لبنیات پرهیز کنید – همانطور که در بالا ذکر شد، تغییر رژیم غذایی احتمالا مهم ترین قدمی است که می توانید برای بهبود سلامت پوست خود بردارید. غذاهای آکنه‌زا را با غذاهای کامل و چربی‌های سالم جایگزین کنید .

     

    سطح باکتری های خود را متعادل کنید - با ترکیب غذاهای تخمیر شده طبیعی و یا مکمل های پروبیوتیک با کیفیت بالا، باکتری های خود را دوباره متعادل کنید. اگر به مدت طولانی آنتی بیوتیک مصرف کرده باشید، تعادل باکتریایی مناسب بسیار مهم است. این به این دلیل است که این آنتی بیوتیک ها باکتری های مفید روده شما را که برای یک سیستم ایمنی قوی ضروری هستند، از بین می برند.

     

    آب بیشتری بنوشید

     نوشیدن آب خالص و تصفیه شده باعث رشد و بازسازی سلول ها می شود، ناخالصی ها را از بین می برد و رنگ پوست را بهبود می بخشد. هر روز به اندازه کافی آب بنوشید تا رنگ ادرارتان زرد کدر بماند. اگر ادرار شما زرد روشن است، باید آب بیشتری بنوشید (مگر اینکه ویتامین B کمپلکس مصرف کنید که ادرار شما را زرد روشن کند).

     

    اسیدهای چرب امگا 3 حیوانی بخورید

    اسیدهای چرب امگا 3 می توانند به عادی سازی چربی های پوست، کاهش التهاب و جلوگیری از کم آبی در سلول ها کمک کنند. کمبود اسید چرب می تواند به روش های مختلفی ظاهر شود، اما بیماری های پوستی مانند آکنه، لایه های ضخیم پوست و ترک پاشنه پا شایع هستند.

     

    در یک مطالعه روی 45 فرد مبتلا به آکنه خفیف تا متوسط، مصرف روزانه مکمل امگا 3 به مدت 10 هفته کاهش قابل توجهی در آکنه نشان داد.

     

    مقدار مناسب ویتامین D را دریافت کنید

    بدون مقدار مناسب ویتامین D، نمی‌توانید با عفونت‌های روی پوست یا هر جای دیگری مبارزه کنید. قرار گرفتن در معرض نور خورشید در مناطق وسیعی از پوست بهترین راه برای بهینه‌سازی سطح ویتامین D است، اما می‌توانید از مکمل نیز استفاده کنید.

     

    زمانی را برای ورزش اختصاص دهید

     انجام تمرینات با شدت زیاد ، گردش خون را تقویت می کند، هورمون ها را تنظیم می کند و استرس را کاهش می دهد که همه اینها می تواند به مبارزه با آکنه کمک کند. اگر سونا مادون قرمز در دسترس باشد، می تواند به سم زدایی کمک کند. این به این دلیل است که عرق کردن به دفع سموم ناخواسته از طریق پوست کمک می کند.

     

    استرس خود را مدیریت کنید

    روش مورد علاقه من برای کاهش استرس، تکنیک آزادی عاطفی (EFT) است، که از نصف النهارهای انرژی بدن شما برای رفع انسدادهای احساسی و بازگرداندن تعادل به ذهن و بدن شما استفاده می کند. کمک کنید. از دیگر داروهای تسکین دهنده استرس می توان به مدیتیشن و یوگا اشاره کرد.

     

    خواب را در اولویت قرار دهید

     آیا می دانید خواب با کیفیت در شب می تواند به کاهش استرس کمک کند و پوستی شفاف تر به شما بدهد؟ بهترین زمان برای بازسازی پوست و التیام و بازیابی بدن شما در طول شب است که در خواب هستید.

     

    درمان طبیعی آکنه

     

    دارچین و عسل

    اگر در حال حاضر شعله ور شدن آکنه بزرگ را تجربه می کنید و به دنبال تسکین موقت هستید، یکی دو مورد از درمان های خانگی ذکر شده در زیر را امتحان کنید.

     

    آلوئه ورا

     از یک قاشق برای خراش دادن ژل از برگ آلوئه ورا استفاده کنید و آن را به عنوان مرطوب کننده روی پوست تمیز بمالید. یک یا دو بار در روز یا به تعداد دفعات مورد نظر استفاده کنید.

     

    سرکه سیب

     سرکه سیب ارگانیک و آب را به نسبت 1:3 مخلوط کنید . (اگر پوست حساسی دارید، سعی کنید نسبت آب را افزایش دهید.) این مخلوط را با استفاده از پنبه روی ناحیه آسیب دیده بمالید. 5 تا 30 ثانیه صبر کنید، با آب بشویید و خشک کنید. در صورت نیاز یک یا دو بار در روز این روند را تکرار کنید.

     

    چای سبز

     چای سبز را به مدت 3 تا 4 دقیقه در آب جوش دم کرده و سرد سرو کنید. آن را با استفاده از یک بطری اسپری یا یک توپ پنبه ای روی پوست خود بمالید. پس از خشک شدن، ناحیه آسیب دیده را با آب بشویید و خشک کنید.

     

     

    روغن درخت چای

    روغن درخت چای و آب را به نسبت 1:9 مخلوط کنید. این مخلوط را با استفاده از پنبه روی ناحیه آسیب دیده بمالید. در صورت نیاز هر روز یک یا دو بار این روند را تکرار کنید. (درخت چای یک ماده قوی است، بنابراین قبل از استفاده از آن روی پوست، حتما آن را رقیق کنید)

     

    غذاهای غنی از روی بیشتر بخورید

     سطوح پایین روی منجر به آکنه شدید می شود، بنابراین اگر فکر می کنید سطح روی پایینی دارید، غذاهای غنی از روی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. به عنوان مثال می توان از گوشت گاو تغذیه شده با علف، تخم مرغ مرتع شده، دانه کدو تنبل، قارچ و اسفناج نام برد.

    برای داشتن پوست زیبا از ضدآفتاب حتماً استفاده کنید.

     

     

    جهاد
    پنجشنبه 4 خرداد 1402 - 2:15
    بازدید : 97
    برچسب‌ها :

    آمار سایت

    آنلاین :
    بازدید امروز :
    بازدید دیروز :
    بازدید هفته گذشته :
    بازدید ماه گذشته :
    بازدید سال گذشته :
    کل بازدید :
    تعداد کل مطالب : 11
    تعداد کل نظرات : 0

    خبرنامه